Warning: Undefined array key "yoast-breadcrumb" in /home/pasarga8/public_html/wp-content/themes/servin/inc/elementor.php on line 11

Warning: Undefined array key "yoast-breadcrumb" in /home/pasarga8/public_html/wp-content/themes/servin/inc/elementor.php on line 13
انواع چوب کابینت- چوب صنعت پاسارگاد انواع چوب کابینت- چوب صنعت پاسارگاد

انواع چوب کابینت

<strong>انواع چوب کابینت</strong>

انواع چوب کابینت

کابینت ممبران

در این مقاله قصد داریم تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس را بررسی کنیم. ولی قبل از هر چیزی بهتر است با ویژگی های این دو آشنا شویم.

کابینت ممبران اساساً از رول‌های مصنوعی یا PVC ساخته شده است. این‌ها بر روی تخته‌های MDF چسبانده شده‌اند و در چندین بافت که شامل براق، مات و حتی چوبی موجود هستند. درواقع ممبران یک نوع از جنس­های مورد استفاده در کابینت سازی نیست. بلکه ورقه ممبران همان ورقه MDF و یا نئوپان است که روی آم یک روکش مثلاً از جنس ممبران چسبانده­اندو مقاومت و زیبایی آن دو چندان شده است.

کابینت منبران در دو سبک کلاسیک و مدرن قابل اجرا است. که روکش‌های کابینت ممبران خود به دو دسته تقسیم می‌شود. روکش‌هایی که هنگام اجرای سبک کلاسیک به کار می‌روند. و روکش‌هایی که هنگام اجرای سبک مدرن به کار می‌رود. یک نکته بسیار مهم در مورد کابینت ممبران این است که زیبایی زیادی به خانه و آشپزخانه می‌بخشد. و از سویی تنوع طرح و رنگ آن نسبت به سایر انواع کابینت‌ها و جنس‌های کابینت بسیار بیشتر می‌باشد.

دارای تنوع بالا در طرح و رنگ است. به‌گونه‌ای که به راحتی می­توانید کابینت ممبران با کاملاً منطبق با سایر بخش­ها و لوازم منزل خود طراحی کنید. در ادامه بررسی تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس به هزینه کابینت ممبران می پردازیم.

هزینه کابینت ممبران

با داشتن یک ظاهر زیبا و مجلل دارای هزینه‌ای حدود یک‌سوم و یا نصف هزینه کابینت با جنس چوب است. از طرفی قیمت آن بیشتر از کابینت­های MDF و های­گلاس است.

مزایا

یکی از مهم‌ترین مزایای کابینت ممبران تنوع رهبر رنگ است. همچنین امتحان طرح‌های پرشماری را بر روی این نوع جنس کابینت اجرا کرد. همچنین دارای قیمت مناسبی است و چون مقاومت بسیار بالایی دارد یک نوع به‌صرفه از کابینت باشد.

یکی دیگر از مزایای این نوع کابینت این است که در کابینت ممبران روکشی که بر روی نئوپان و MDF کشیده شده است. به صورت یکپارچه است و این یکپارچه بودن باعث می‌شود. که دیگر هیچ درد و شکافی وجود نداشته باشد کابینت از این درز و شکاف‌ها آسیب ببیند. و هم اینکه زیبایی بسیار زیبا و یکدستی به کابینت می‌دهد.

 همچنین کابینت ممبران بسیار مقاوم‌تر از انواع کابینت‌های MDF است؛ زیرا یک روکش بسیار مقاوم از جنس pvc بر روی کابینت ممبران وجود دارد دارای نگهداری آسان‌تری است و به‌راحتی توسط یکپارچه نمدار تمیز می‌شود به‌سادگی خط و خش برنمی‌دارد و به خاطر داشتن روکش pvc لکه‌ها به‌سرعت از روی آن پاک می‌شوند و باقی نمی‌ماند.

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

معایب:

جهت بررسی تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس به معایب کابینت ممبران می پردازیم. یکی از معایب کابینت ممبران آسیب‌پذیری آن در برابر نور خورشید است. درواقع به دلیل اینکه روکش کابینت ممبران از جنس pvc است زمانی که در مقابل نور خورشید قرار بگیرد در طول زمان دو مشکل بسیار مهم برای آن ایجاد می‌شود یکی اینکه روکش‌ها در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد و یا چسبی که آن روکش روی ورقه نئوپان و MDF چسبانده است. به مرور زمان از بین می‌رود و خودش را اصطلاحاً بغل می‌کند.

علاوه بر تابش نور خورشید اگر که گرمای وسایل گرمای درون آشپزخانه هم می‌تواند همین مشکل را برای ورقه‌های مهم برای ایجاد کند و طول عمر آن‌ها را کاهش دهد و شما هنگام طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه خود باید دقت کنید که علت‌ها از منابع گرمازا مانند اجاق گاز فاصله داشته باشد.

یکی دیگر از معایب کابینت ممبران نصب روکش‌های pvc چسبانده شده روی ورق‌های MDF و نئوپان به شدت در برابر برخورد با اجسام تیز حساس و آسیب‌پذیر است و متن آهنگ روکش کابینت توسط یک جسم تیز خراشیده و یا شکسته شود محل کابینت شروع به جذب رطوبت و می‌کند و کم کم به دلیل نفوذ رطوبت ورق کابینت از بین خواهد رفت.

کابینت هایگلاس

حال در ادامه بررسی تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس به طور مفصل به کابینت هایگلاس می پردازیم.

 ورقه هایگلاس

ورق هایگلاس یک نوع ورق MDF و نئوپان است که روی آن روکش چسبانده شده است که این روکش از جنس پلکسی گلاس می‌باشد؛ و چون پلکسی گلاس گران است. ورق های گلاس را فقط از یک سمت با پوشش پلکسی گلاس پرس می‌کنند و در سمت دیگر از لایه‌های با مواد اولیه و قیمت ارزان‌تر برای پوشش ورق MDF و یا نئوپان استفاده می‌کنند. ویژگی ورق های گلاس این است که بسیار براق است و به دلیل زیبایی که دارد در بسیاری از تجهیزات دکوراسیون مانند کابینت آشپزخانه، کانتر و دکوراسیون با مابقی بخش­های منزل و همین‌طور در کمدها و کمد دیواری به کار می‌رود.

مزایای کابینت‌های هایگلاس

در ادامه بحث تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس به بررسی مزایا کابینت هایگلاس می پردازیم.

 درخشان بودن:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ورقه‌های های گلاس بودن و براق بودن سطح کابینت‌هایی است که با ورق های گلاس ساخته می‌شود. که البته این درخشان بودن هم یک ویژگی مثبت است که باعث جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خواهد شد؛ و هم این شفافیت باعث می‌شود که احتمال لکه‌دار شدن یا خش افتادن بر روی آن زیاد باشد و این لکه‌ها خش‌ها در صورت زیادشدن کاملاً به چشم می‌آید و زیبایی کار را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

دوام بالا:

کابینت‌های های گلاس نیز دارای مقاومت بالاتری نسبت به کابینت‌هایی که فقط از ورق‌های MDF معمولی ساخته می‌شود. روکش پلکسی گلاس یک مقاومت خوبی را در برابر رطوبت ایجاد کرده است. به‌گونه‌ای که می‌توانیم برای تمیز کردن آن‌ها از پارچه نم‌دار استفاده کنیم و خیالمان راحت باشد که هیچ رطوبتی جذب کابینت نخواهد شد کاملاً برعکس کابینت‌های MDF.

 کابینت های گلاس دارای تنوع طرح بیشتری هستند و کابینت‌ها و ورق‌های های گلاس بیشتر در سبک مدرن به کار می‌روند کابینت‌های مدرن سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص دادند.

 قابلیت تعمیر شدن:

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب در کابینت‌های های گلاس این است که این کابینت‌ها قابلیت تعمیر شدن دارند و تعمیرات را می‌توان با طرح و رنگ خود کابینت انجام داد. درواقع اگر یک قسمتی از کابینت آسیب ببیند یا شکسته شود یا دچار خط و خش شده باشد. شما می‌توانید از افرادی که در ساخت کابینت هستند کمک کنید تا با یک ورقه با همان طرح رنگی که در کابینت قبلی شما وجود داشته است آن قسمت آسیب‌دیده را تعویض کند. این امر باعث می‌شود که هزینه زیادی روی دست شما باقی نماند و که فقط بخش کوچکی از کابینت‌ها را تعویض کنید. این قابلیت هم به‌این‌علت است که طرح‌ها و رنگ‌های پرشماری در کابینت‌های های گلاس وجود دارد و این طرح‌ها و رنگ‌ها در هر زمان و ابعادی قابل سفارش خواهد بود.

 معایب ورق هایگلاس

ضد آب نبودن:

ایرادات این نوع کابینت­ها در این است که کاملاً ضد آب نیست و اگر روکش پلکسی گلاس روی کابینت سوراخ شود و یا دچار آسیب شود، آب و رطوبت و بخار به‌راحتی به دارینه ورقه نوبنیان MDF نفوذ کرده و شروع به از بین بردن کابینت می‌کند.

 لکه پذیری و خش‌پذیری:

یکی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها این است که دارای توان لکه پذیری و خش‌پذیری بسیار بالایی دارند و به دلیل براق بودن این لکه‌ها و خش‌ها بسیار به چشم می‌آیند.

 لبه­ها و کناره­های بسیار تیز و زاویه­دار: یکی از معایب کابینت­های های گلاس وجود لبه­ها و کناره­های بسیار تیز و زاویه‌داراست البته در تمامی ورقه‌های که برش می‌خورند. این ایراد به چشم خورد اما در ورق های گلاس بسیار بیشتر و بارزتر است. علت آن هم این است که ورقه‌های های گلاس برعکس سایر ورقه‌های که در ساخت کابینت به کار می‌روند قابلیت سمباده خوری و نرم کردن زوایای ورق در آن‌ها وجود ندارد و یا بسیار کم است. لبه‌های تیز همواره در این کابینت‌ها وجود دارند و این امر یکی از معایب آن‌ها محسوب می‌شود.

یکرو بودن روکش پلکسی گلاس: یکی دیگر از ایرادات ورقه­های های گلاس این است که ورقه­های های گلاس فقط یک سمت آن‌ها دارای روکش پلکسی گلاس می‌باشد و سمت دیگر آن‌ها با روکش­های ارزان قیمت‌تر و معمولی روکش می‌شوند. این امر باعث می‌شود در بخش‌هایی از طراحی دکوراسیون که کابینت شما از دو طرف در معرض دید قرار دارد زیبایی کارتان کم شود.

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

کابینت ممبران بخریم یا هایگلاس؟

 همان‌طور که گفتیم کابینت‌های ممبران دارای یک ظاهر بسیار شیک و زیبا هستند. که شما می‌توانید از ورقه‌های ممبران هم در طراحی سبک کلاسیک استفاده کنید. و هم در طراحی سبک مدرن. این کابینت­ها دارای مقاومت زیادی هستند و چون روکش ورقه‌های ممبران یک‌تکه است. بنابراین مقاومت آن‌ها و طول عمر آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

اما به دلیل اینکه کیفیت نهایی کابینت ممبران شما بستگی به کابینت ساز و شرکتی که کابینت را برای شما اجرا می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید کابینت ممبران را سفارش دهید باید در این مورد بسیار دقت کنید. تا بتوانید از مقاومت زیبایی و شکوه کابینت ممبران در کنار مهارت و دقت بالای فردی که کابینت را برای شما می‌سازد و در منزل اجرا می‌کند استفاده کنید.

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

 اما در مورد کابینت های گلاس اگر شما قصد دارید که از دکوراسیون مدرن در طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید. کابینت‌های های گلاس با رنگ براق و درخشانی که دارند می‌توانند یک گزینه مناسب برای شما باشد. اما کابینت‌های ممبران با توجه به اینکه در هر دو سبک کلاسیک و مدرن به کار می‌روند. اما بیشتر در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین اگر قصد دارید کابینت‌ های گلاس سفارش دهید. باید به این نکته بسیار دقت کنید. که این کابینت‌ها سریع لکه‌دار می‌شوند به محض اینکه یک ضربه بخورد و یا با یک شیء نوک‌تیز تماس داشته باشند دچار خط و خش می‌شوند. و این لکه‌ها و خش‌ها بسیار در زیبایی و ظاهر آن تأثیرگذار است و بسیار به چشم می‌آید. با توجه به اینکه هر دو کابینت دارای قیمت تقریباً یکسانی هستند البته کابینت ممبران گران‌تر است. به نظر می‌رسد که انتخاب این دو نوع کابینت یکی بستگی به این دارد که آیا شما به کابینت ساز حرفه‌ای دسترسی دارید. و قصد دارید چه سبک طراحی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. و آیا شما می‌توانید به خوبی از کابینت­های خود مراقبت و همیشه آن‌ها را تمیز کنید. پاسخ به این پرسش‌ها کار شما را برای انتخاب ساده‌تر می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


<strong>انواع چوب کابینت</strong>
  • ۱۴
  • اسفند
  • انواع چوب کابینت

    کابینت ممبران در این مقاله قصد داریم تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس را بررسی کنیم. ولی قبل از هر چیزی بهتر است با ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    (+98) 916 - 123- 4567

    ادرس

    اهواز: کیان اباد ,خیابان28شرقی,پلاک12

    پست الکترونیک

    info@themento.com

    برچسب ها



    Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pasarga8/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427